Wzór podania o wydanie aktu stanu cywilnego
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego w Skarżysku-Kamiennej
Wymagane dokumenty
dowód osobisty
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego pokój Nr 65
Opłaty
odpis zupełny aktu - 33 zł
odpis skrócony aktu - 22 zł
płatne w kasie Urzędu Miasta do godz.14.00
Termin załatwienia
niezwłocznie
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
nie ma
Podstawa prawna
Ustawa z dn.29.09.1986r. - prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. nr 36, poz.180 z późn. zmianami)
Treść
Proszę o wydanie odpisu skróconego/zupełnego:
aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu
data urodzenia/małżeństwa/zgonu.........
w celach....
odpis dotyczy:np. mojej osoby, rodzeństwa, dzieci itp.
Opracowała
Bogusława Kołacz
Urząd Stanu Cywilnego w Skarżysku-Kamiennej
Wymagane dokumenty
dowód osobisty
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego pokój Nr 65
Opłaty
odpis zupełny aktu - 33 zł
odpis skrócony aktu - 22 zł
płatne w kasie Urzędu Miasta do godz.14.00
Termin załatwienia
niezwłocznie
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
nie ma
Podstawa prawna
Ustawa z dn.29.09.1986r. - prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. nr 36, poz.180 z późn. zmianami)
Treść
Proszę o wydanie odpisu skróconego/zupełnego:
aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu
data urodzenia/małżeństwa/zgonu.........
w celach....
odpis dotyczy:np. mojej osoby, rodzeństwa, dzieci itp.
Opracowała
Bogusława Kołacz
Nadanie medali za długoletnie pożycie małżenskie
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
-dowody osobiste małżonków
-odpis aktu małżeństwa (do wglądu)
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Nie pobiera się
Termin załatwienia
Do 180 dni
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
O nadanie medali mogą ubiegać się małżonkowie, którzy w związku małżeńskim przeżyli minimum 50 lat.
Podstawa prawna
Art. 19 Ustawy o orderach i odznaczeniach z dn. 18 października 1992 r. ( Dz. U. z 1992 r. nr 90, poz. 450 z późniejszymi zmianami).
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
-dowody osobiste małżonków
-odpis aktu małżeństwa (do wglądu)
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Nie pobiera się
Termin załatwienia
Do 180 dni
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
O nadanie medali mogą ubiegać się małżonkowie, którzy w związku małżeńskim przeżyli minimum 50 lat.
Podstawa prawna
Art. 19 Ustawy o orderach i odznaczeniach z dn. 18 października 1992 r. ( Dz. U. z 1992 r. nr 90, poz. 450 z późniejszymi zmianami).
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Nadanie dziecku nazwiska męża matki
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
- skrócony odpis aktu małżeństwa matki
- zupełny odpis aktu urodzenia dziecka, jeśli akt nie został sporządzony
w Skarżysku-Kamiennej
- dowody osobiste małżonków
- podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
zwolnione z opłaty skarbowej
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
Nadanie dziecku nazwiska męża matki nie jest dopuszczalne, jeżeli nosi ono nazwisko ojca, chyba że nazwisko ojca zostało nadane na podstawie sadowego ustalenia ojcostwa.
Jeśli dziecko ukończyło 13 lat, konieczna jest jego zgoda na zmianę nazwiska.
Podstawa prawna
Art. 90 ustawy z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
- skrócony odpis aktu małżeństwa matki
- zupełny odpis aktu urodzenia dziecka, jeśli akt nie został sporządzony
w Skarżysku-Kamiennej
- dowody osobiste małżonków
- podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
zwolnione z opłaty skarbowej
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
Nadanie dziecku nazwiska męża matki nie jest dopuszczalne, jeżeli nosi ono nazwisko ojca, chyba że nazwisko ojca zostało nadane na podstawie sadowego ustalenia ojcostwa.
Jeśli dziecko ukończyło 13 lat, konieczna jest jego zgoda na zmianę nazwiska.
Podstawa prawna
Art. 90 ustawy z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Zmiana imienia dziecka
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
- dowody osobiste rodziców
- podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Sporządzenie protokołu - 11 zł płatne w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
Rodzice dziecka mogą w ciągu 6 miesięcy od daty sporządzenia aktu złożyć kierownikowi urzędu stanu cywilnego pisemne oświadczenie o zmianie imienia (imion) dziecka.
Podstawa prawna
Art. 51 ustawy z dn. 29 września 1986 r Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
- dowody osobiste rodziców
- podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Sporządzenie protokołu - 11 zł płatne w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
Rodzice dziecka mogą w ciągu 6 miesięcy od daty sporządzenia aktu złożyć kierownikowi urzędu stanu cywilnego pisemne oświadczenie o zmianie imienia (imion) dziecka.
Podstawa prawna
Art. 51 ustawy z dn. 29 września 1986 r Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Sporządzenie aktu urodzenia
Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego w Skarżysku-Kamiennej p. nr 65
Wymagane dokumenty
- zgłoszenie urodzenia noworodka
- akt małżeństwa rodziców dziecka
- dowody osobiste rodziców dziecka
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego p.65
Opłaty
zwolnione z opłat
Termin załatwienia
niezwłocznie
Tryb odwoławczy
brak
Uwagi
brak
Podstawa prawna
ustawa z dn.29.09.1986 - prawo o aktach stanu cywilnego - DZ.U Nr 36, poz.180 z późn.zmianami
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracowała
Bogusława Kołacz
Urząd Stanu Cywilnego w Skarżysku-Kamiennej p. nr 65
Wymagane dokumenty
- zgłoszenie urodzenia noworodka
- akt małżeństwa rodziców dziecka
- dowody osobiste rodziców dziecka
Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego p.65
Opłaty
zwolnione z opłat
Termin załatwienia
niezwłocznie
Tryb odwoławczy
brak
Uwagi
brak
Podstawa prawna
ustawa z dn.29.09.1986 - prawo o aktach stanu cywilnego - DZ.U Nr 36, poz.180 z późn.zmianami
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracowała
Bogusława Kołacz
Oświadczenie o uznaniu dziecka
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
- dowody osobiste rodziców
- odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka
- odpis zupełny aktu dziecka jeśli urodziło się poza Skarżyskiem
- postanowienie sądu ustanawiające przedstawiciela ustawowego dziecka gdy matka nie może wyrazić zgody na uznanie (jest niepełnoletnia, nie żyje, nie przysługuje jej władza rodzicielska)
- podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata,
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
zwolnione z opłaty skarbowej
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
nie ma
Podstawa prawna
Art. 72-83 ustawy z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Jeżeli dziecko ma być uznane przez ojca, konieczna jest obecność obojga rodziców. Nie może być uznane dziecko matki rozwiedzionej lub wdowy, jeśli nie minęło 300 dni od uprawomocnienia się wyroku rozwodowego lub od daty zgonu męża matki. W takim przypadku należy wystąpić do sądu z powództwem o zaprzeczenie ojcostwa męża matki.
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracowała
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
- dowody osobiste rodziców
- odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka
- odpis zupełny aktu dziecka jeśli urodziło się poza Skarżyskiem
- postanowienie sądu ustanawiające przedstawiciela ustawowego dziecka gdy matka nie może wyrazić zgody na uznanie (jest niepełnoletnia, nie żyje, nie przysługuje jej władza rodzicielska)
- podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata,
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
zwolnione z opłaty skarbowej
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
nie ma
Uwagi
nie ma
Podstawa prawna
Art. 72-83 ustawy z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Jeżeli dziecko ma być uznane przez ojca, konieczna jest obecność obojga rodziców. Nie może być uznane dziecko matki rozwiedzionej lub wdowy, jeśli nie minęło 300 dni od uprawomocnienia się wyroku rozwodowego lub od daty zgonu męża matki. W takim przypadku należy wystąpić do sądu z powództwem o zaprzeczenie ojcostwa męża matki.
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracowała
Bogusława Kołacz
Skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku
- dowody osobiste
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 39 zł
opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem kierownika USC w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
Uwagi
decyzja jako zgodna z żądaniem strony podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania.
Podstawa prawna
Art. 4 ustawy z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. nr 9 poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku
- dowody osobiste
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 39 zł
opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach za pośrednictwem kierownika USC w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
Uwagi
decyzja jako zgodna z żądaniem strony podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania.
Podstawa prawna
Art. 4 ustawy z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. nr 9 poz. 59 z późniejszymi zmianami)
Treść
Wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu stanu cywilnego, stanowiący podstawę sprostowania błędu
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 39 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
Stronie służy odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem kierownika USC
Uwagi
nie ma
Podstawa prawna
Art. 28 ustawy z dn.29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusłąwa Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu stanu cywilnego, stanowiący podstawę sprostowania błędu
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 39 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
Stronie służy odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem kierownika USC
Uwagi
nie ma
Podstawa prawna
Art. 28 ustawy z dn.29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusłąwa Kołacz
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu stanu cywilnego, stanowiący podstawę uzupełnienia aktu
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 39 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
stronie służy odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za posrednictwem Kierownika USC
Uwagi
Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych, które powinny być w nim zamieszczone, podlega uzupełnieniu.
Podstawa prawna
Art. 36 ustawy z 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu stanu cywilnego, stanowiący podstawę uzupełnienia aktu
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 39 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
stronie służy odwołanie do Wojewody Świętokrzyskiego w Kielcach terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za posrednictwem Kierownika USC
Uwagi
Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych, które powinny być w nim zamieszczone, podlega uzupełnieniu.
Podstawa prawna
Art. 36 ustawy z 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Wpisanie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu zagranicznego ( nie kserokopia) oraz jego tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 50 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, a w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem kierownika USC
Uwagi
Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą, może być wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej.
Podstawa prawna
Art. 73 ustawy z dn. 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Wymagane dokumenty
Podanie, które powinno zawierać:
-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu zagranicznego ( nie kserokopia) oraz jego tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego
Miejsce odbioru
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65
Opłaty
Decyzja - 50 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca, a w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem kierownika USC
Uwagi
Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą, może być wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej.
Podstawa prawna
Art. 73 ustawy z dn. 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Treść
wniosek zaopiniowany przez USC
Opracował
Bogusława Kołacz