Nasze Miasto

„Wspieraj lokalnie” to projekt przygotowany przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych przy współpracy PITax.pl Program PIT.

rozwoj-miasta

gratulacje

sferia

wifi

 

Logowanie

Wpisanie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65

Wymagane dokumenty

Podanie, które powinno zawierać:

-imię i nazwisko,
-adres zamieszkania,
-miejscowość i datę złożenia podania,
-adresata
-w jakiej sprawie i uzasadnienie,
-podpis osoby składającej podanie,
-jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach.
- dowód osobisty
- zupełny odpis aktu zagranicznego ( nie kserokopia) oraz jego tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego

Miejsce odbioru

Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65

Opłaty

Decyzja - 50 zł
Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00

Termin załatwienia

W ciągu miesiąca, a w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy

Tryb odwoławczy

w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem kierownika USC

Uwagi

Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą, może być wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej.

Podstawa prawna

Art. 73 ustawy z dn. 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami)

Treść

wniosek zaopiniowany przez USC


Opracował
Bogusława Kołacz

bip
 

um

um

mbti um