Zameldowanie na pobyt stały
Miejsce załatwienia
Z kompletem dokumentów należy zgłosić się do pokoju nr 17 (parter) w Wydziale Spraw Obywatelskich i Lokalowych Urzędu Miasta w Skarżysku-Kam. przy ul. Sikorskiego 18, poniedziałek w godz. od 8.00-16.00, wtorek-piątek w godz. od 8.00-13.00.
Wymagane dokumenty
- wypełniony druk meldunkowy "Zgłoszenie pobytu stałego" odrębny dla każdej osoby meldującej się (również dla dziecka),
- dowód osobisty,
- poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego, gdy meldowana jest osoba spoza gminy miejskiej Skarżysko-Kamienna,
- książeczka wojskowa (w przypadku mężczyzn do 50 lat, oficerowie do 60 lat, kobiety do 40 lat),
- odpisy skrócone aktów urodzenia dla osób niepełnoletnich,
- akt własności lokalu (np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny).
W przypadku osób nie będących właścicielem lub najemcą lokalu, w którym następuje zameldowanie wymagane jest potwierdzenie faktu pobytu w lokalu osoby meldującej się przez właściciela lub najemcę.
Miejsce odbioru
Pokój nr 17 (parter) w Wydziale Spraw Obywatelskich i Lokalowych Urzędu Miasta w Skarżysku-Kam. przy ul. Sikorskiego 18, poniedziałek w godz. od 8.00-16.00, wtorek-piątek w godz. od 8.00-13.00.
Opłaty
Bez opłat.
Termin załatwienia
Niezwłocznie. W imieniu osoby niepełnoletniej występuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę nad osobą niepełnoletnią.
Tryb odwoławczy
W przypadku jeżeli osoba nie przebywa pod adresem wskazanym w zgłoszeniu odmawia się jej zameldowania i wówczas przysługuje tryb odwoławczy do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Uwagi
Wszelkich informacji w sprawach jw. udzielają pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich i Lokalowych pod numerami telefonów: 25-20-157.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn.zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999)
Sprawdziła
Teresa Smulczyńska
Zgłoszenie pobytu stałego
Z kompletem dokumentów należy zgłosić się do pokoju nr 17 (parter) w Wydziale Spraw Obywatelskich i Lokalowych Urzędu Miasta w Skarżysku-Kam. przy ul. Sikorskiego 18, poniedziałek w godz. od 8.00-16.00, wtorek-piątek w godz. od 8.00-13.00.
Wymagane dokumenty
- wypełniony druk meldunkowy "Zgłoszenie pobytu stałego" odrębny dla każdej osoby meldującej się (również dla dziecka),
- dowód osobisty,
- poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego, gdy meldowana jest osoba spoza gminy miejskiej Skarżysko-Kamienna,
- książeczka wojskowa (w przypadku mężczyzn do 50 lat, oficerowie do 60 lat, kobiety do 40 lat),
- odpisy skrócone aktów urodzenia dla osób niepełnoletnich,
- akt własności lokalu (np. umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny).
W przypadku osób nie będących właścicielem lub najemcą lokalu, w którym następuje zameldowanie wymagane jest potwierdzenie faktu pobytu w lokalu osoby meldującej się przez właściciela lub najemcę.
Miejsce odbioru
Pokój nr 17 (parter) w Wydziale Spraw Obywatelskich i Lokalowych Urzędu Miasta w Skarżysku-Kam. przy ul. Sikorskiego 18, poniedziałek w godz. od 8.00-16.00, wtorek-piątek w godz. od 8.00-13.00.
Opłaty
Bez opłat.
Termin załatwienia
Niezwłocznie. W imieniu osoby niepełnoletniej występuje przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę nad osobą niepełnoletnią.
Tryb odwoławczy
W przypadku jeżeli osoba nie przebywa pod adresem wskazanym w zgłoszeniu odmawia się jej zameldowania i wówczas przysługuje tryb odwoławczy do Wojewody Świętokrzyskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Uwagi
Wszelkich informacji w sprawach jw. udzielają pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich i Lokalowych pod numerami telefonów: 25-20-157.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn.zm.) oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999)
Sprawdziła
Teresa Smulczyńska
Zgłoszenie pobytu stałego