Biuro Obsługi Prawnej
Biuro Obsługi Prawnej realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1) stanowisko – radca prawny (2 stanowiska)
2) stanowisko do spraw administracyjnych (1stanowisko)
Do zadań Biura Obsługi Prawnej należy obsługa prawna Urzędu, Prezydenta i Rady Miasta, a w szczególności :
Do zadań Biura Obsługi Prawnej należy obsługa prawna Urzędu, Prezydenta i Rady Miasta, a w szczególności :
1) wydawanie opinii prawnych na rzecz Wydziałów Urzędu Miasta ,
2) zastępstw procesowych Prezydenta i kierowników jednostek organizacyjnych przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi i innymi organami orzekającymi w sprawach, w których Gmina jest stroną postępowania,
3) udzielanie informacji pracownikom Urzędu o zmianach prawa ze wskazaniem źródła i obszaru, którego dotyczą,
4) opiniowanie projektów:
a) uchwał Rady Miasta,
b) zarządzeń Prezydenta Miasta,
c) projektów umów lub wzory umów powtarzalnych oraz projekty innych oświadczeń woli składanych w imieniu miasta, które mogą powodować powstanie zobowiązań lub rozporządzenie mieniem.
d) wzory pełnomocnictw i upoważnień prezydenta
5) uczestnictwo w sesjach Rady Miasta oraz w prowadzonych na rzecz miasta rokowaniach,
6) udzielanie jednostkom organizacyjnym wsparcia w zakresie obsługi prawnej.