Międzynarodowe Forum Inwestycyjne w Skarżysku-Kamiennej on-line – rejestracja już ruszyła
Skarżysko-Kamienna po raz piąty będzie organizatorem Międzynarodowego Forum Inwestycyjnego. Wydarzenie – tym razem w formule on-line – odbędzie się 6 listopada i poświęcone będzie realiom i warunkom prowadzenia działalności gospodarczej w dobie pandemii COVID-19. W wydarzeniu wezmą udział przedsiębiorcy, samorządowcy, eksperci i przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu z Polski i zagranicy. Rejestracja już ruszyła. Zachęcamy do udziału.
Na przełomie lat MFI stało się jednym z najważniejszych wydarzeń o znaczeniu gospodarczym w województwie świętokrzyskim. Celem wydarzenia jest pomoc w nawiązywaniu kontaktów między przedsiębiorcami z Polski i zagranicy m.in. Francji, Ukrainy, Białorusi, Włoch, USA, jak również zacieśnianie więzi między gospodarkami i zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywniejszych działań na rynku innych krajów.
- W tym roku, z powodu panującej epidemii, z oczywistych względów nie możemy zorganizować spotkania osób z różnych stron świata w dotychczasowej formie. Tegoroczne Międzynarodowe Forum Inwestycyjne odbędzie się on-line. Również podejmowane tematy będą dotyczyły obecnej sytuacji – informuje prezydent Skarżyska-Kamiennej, Konrad Krönig. - Wspólnie z ekspertami, przedsiębiorcami i przedstawicielami instytucji otoczenia biznesu będziemy dyskutowali o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej w dobie pandemii COVID-19. Będziemy rozmawiać o możliwościach wsparcia działalności gospodarczej przez władze centralne i samorządowe oraz o współpracy władz samorządowych z przedsiębiorstwami – dodaje prezydent miasta.
Do udziału w MFI zapraszamy przede wszystkim firmy, które poszukują partnerów zagranicznych zarówno w zakresie sprzedaży, jak i zakupu różnego rodzaju towarów i usług.
Rejestracja prowadzona jest za pośrednictwem strony poświęconej Forum pod adresem mfi.skarzysko.pl.
PROGRAM
V Międzynarodowe Forum Inwestycyjne w Skarżysku-Kamiennej
Termin: 6.11.2020 roku
Forum organizowane w całości on-line z wykorzystaniem platformy ZOOM
Prowadzący: Jacek Bieda, dziennikarz gospodarczy, Radio Ostrowiec.
9.30 – 10.00 - Logowanie uczestników do systemu ZOOM – sprawy techniczne
10.00 – 10.15 - Otwarcie Forum
Blok 1 – Komunikacja elektroniczna w biznesie w dobie pandemii COVID-19
10.15 – 11.00 - Narzędzia wspierające procesy eksportowe
- Analiza potencjału eksportowego firmy i wyboru nowych rynków docelowych.
- Jak zrozumieć potrzeby lokalnych klientów?
- Optymalizacja kanałów online na rynkach zagranicznych.
11.00 – 11.30 - Portal Go Polonia jako przykład dostosowania polskich przedsiębiorców do umiędzynarodowienia działalności do warunków pandemicznych
11.30 – 12.00 - Narzędzia komunikacji elektronicznej dla przedsiębiorców i samorządu na przykładzie ZOOM oraz oprogramowania z rodziny programów Microsoft
PRZERWA KAWOWA (godz. 12.00 – 12.30)
Blok 2 – Działania wspierające prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce w okresie pandemii
12:30 – 13.25 - Oferta wsparcia i projekty dla przedsiębiorców i samorządów
13.25 – 13.45 - Najlepsze praktyki wspierania przedsiębiorców przez samorządy w Polsce
Blok 3 – Lokalny wymiar pandemii – finanse i inwestycje samorządów
13.45 – 14.15 - Finanse i inwestycje samorządów w dobie pandemii (stan obecny i prognoza na przyszłość)
14.15 – 14.45 - A jednak się buduje!
- Inwestycja w park handlowy przy trasie S7 w Skarżysku -Kamiennej;
- Inwestycja nad zalewem Bernatka – szanse na realizację w dobie pandemii