Tworzenie gier zazwyczaj idzie w parze z programowaniem, algorytmami, wielką wiedzą z każdej dziedziny i ekipą zgranych ludzi. W Szkole Podstawowej nr 7 im. Obrońców Westerplatte w klasie 7 a zawiązała się grupa pasjonatów informatyki, która podjęła się zadania tworzenia gier i aplikacji na komputer i na telefon. Właściwie to powstały dwie grupy Bad Light Studio i Bad Light Music, które realizują swoje wizjonerskie projekty inspirując się tematyką przyszłości.
- Jest to naprawdę zdolna młodzież, którą należy wspierać i promować, gdyż takie umiejętności i zarazem pasje należy pielęgnować i rozwijać. To duży potencjał, który może w przyszłości zaowocować sukcesem na większą skalę – chwali nauczycielka informatyki, Renata Bryś.
Dyrektor SP7, Joanna Macherzyńska jest bardzo dumna, że w murach jej szkoły dorastają tak zdolni i pracowici uczniowie.
Do grup tych należą uczniowie: Nataniel Sitarz, Kacper Zdziech, Krystian Stępień ,Martyna Serek oraz Joanna Żelaśkiewicz. Dużą pomoc w realizacji projektu okazali: wujek Nataniela – pan Daniel Siwiec, który jest informatykiem oraz jego żona Weronika, będąca artystką, malarką.
Grupa Bad Light Studio ma już do zaoferowania następujące projekty:
1. Kraina Rycerzy - gra RPG – Role Playing Game Kraina Rycerzy jest grą zrobioną na silniku RPG MAKER. Gra opowiada o rycerzu Marku, który jest na służbie u króla Macieja. Gra jest typową grą RPG zrobioną z pixeli. Do zaprogramowania skryptów do silniku RPG MAKER MV wykorzystywany jest kod Javascript (.js). Warto dodać, że gry RPG czyli gry fabularne to zabawy rozgrywające się w wyobraźni. Gracze wcielają się w wymyślone postacie i wspólnie przeżywają przygody w wyimaginowanym świecie.
2. The Future - gra akcji The Future to gra opracowywana na siliniku Unreal Engine 4. Gra opowiada o dziewczynie, która obudziła się w szpitalu w przyszłości. Będzie próbowała się dowiedzieć, kim jest i czemu znalazła się w przyszłości. Do robienia modeli do gry wykorzystywany jest program Sketchup 2018. Gra jest robiona na systemie "Blueprints", które są blokami poleceń, które trzeba zrobić. Unreal Engine to silnik gry, którego jądro napisane jest w języku C++. Ze względu na to oraz wysoki poziom technologiczny (16 lat rozwoju silnika przy dużym wsparciu finansowym) wielu deweloperów gier chętnie go wykorzystuje. Obsługuje między innymi platformy Windows, Linux, macOS, Play Station 3, Play Station 4, Xbox 360, Xbox One i iOS.
3. Gra Open Fire! - gra FPS (First Person Shooter) Poruszamy się postacią po poziomie i strzelamy do przeciwników rozmieszczonych po całej mapie. Mamy tylko do dyspozycji jeden karabin UZI z nie wielką ilością amunicji, więc musimy mądrze posługiwać się bronią. Gra jest opracowywana na silniku GameGuru.