rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

Nasze Miasto

„Wspieraj lokalnie” to projekt przygotowany przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych przy współpracy PITax.pl Program PIT.

rozwoj-miasta

gratulacje

sferia

wifi

 

Logowanie

Matematyka po angielsku, czyli dwujęzyczna nauka w SP 4

W ramach projektu „Świętokrzyskie Dwujęzyczne - Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności” organizowanego przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, w Szkole Podstawowej nr 4 w Skarżysku już drugi rok szkolny prowadzone są bilingwalne lekcje. Zadaniem szkoły było, tak samo jak w poprzednim roku szkolnym, przygotowanie inicjatywy dwujęzycznej. W roku szkolnym 2015/16 inicjatywa polegała na prowadzeniu lekcji matematyki w klasie 4 za pomocą języka angielskiego.

 

 

Celem działania było: rozwój zdolności lingwistycznych, zastosowanie języka angielskiego jako narzędzia do zdobywania wiedzy, poznanie specjalistycznego słownictwa i umiejętności swobodnego posługiwania się nim, różnicowanie metod i form prowadzenia lekcji i wzmacnianie motywacji ucznia.

 

Nauczanie drugiego przedmiotu poprzez język obcy określane jest skrótem CLIL co oznacza Content and Language Integrated Learning (Zintegrowane Kształcenie Przedmiotowo-Językowe). W projekcie został wykorzystany Model C (nazwa według raportu o edukacji dwujęzycznej – CODN, 2008) - lekcje z ograniczonym użyciem języka angielskiego (przeplatanie języka polskiego i angielskiego, tzw. code-switching). W modelu używanie języka angielskiego w procesie nauczania i uczenia się zajmowało do 40% danej lekcji.

 

Lekcje dwujęzyczne zostały poprowadzone w zespole składającym się z nauczycielki matematyki i nauczyciela języka angielskiego. Anglista po konsultacji z matematykiem przygotowywał jedno zadanie z podręcznika, które było wyjaśnione przez nauczyciela i rozwiązywane przez uczniów klasy 4 w języku angielskim. Poziom słownictwa języka angielskiego dopasowany był do poziomu nauczania języka angielskiego w klasie 4. Dodatkowo nauczyciel wprowadzał elementy teatralne w trakcie przedstawiania zadań np. był przebrany za mleczarza, gdy wprowadzał Szacowanie, a temat: Mapa i plan przedstawiał w ubraniu pirata. Zastosowana metoda sprzyja skupieniu uczniów, ich koncentracji zarówno na słownictwie, jak i zagadnieniach z zakresu matematyki. Uczniom podobał się ten sposób prowadzenia lekcji. Planuje się kontynuację nauczania metodą CLIL w roku szkolnym 2016/17.

 

Źródło: ZSP nr 4 w Skarżysku-Kamiennej

 

bip
 

um

um

mbti um

 

Materiały Video

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Upowszechnienie dostępu do internetu.