Pozbądź się azbestu - gmina odbierze go od ciebie za darmo!
Zachęcamy mieszkańców Gminy Skarżysko-Kamienna do składania wniosków do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej o sfinansowanie wywozu i utylizacji wyrobów zawierających azbest znajdujących się na Waszych posesjach.Szczegółowe informacje uzyskasz w Urzędu Miasta w Skarżysku-Kamiennej ulica Sikorskiego 18, pok. Nr 73 (II piętro), tel. 41 25 20 170.
Gmina Skarżysko-Kamienna od dnia 24.03.2014r. realizuje zadanie pn. „Usuwanie, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skarżysko-Kamienna”.
Na ten cel uzyskała dofinansowanie zadania ze środków WFOŚiGW w Kielcach oraz NFOŚiGW w Warszawie w kwotach:
- środki WFOŚiGW w Kielcach – 19.459,44 zł tj. 35% kosztów kwalifikowanych zadania,
- środki NFOŚiGW w Warszawie – 27.799,20 zł tj. 50% kosztów kwalifikowanych zadania.
Pragnę przypomnieć, że nasza gmina od dawna prowadzi usuwanie i utylizację azbestu.
Po raz pierwszy w 2012 roku udało nam się zdobyć dofinansowanie. Gmina wydała kwotę 38.316,54 zł, z czego 23.883,79 zł to była dotacja z WFOŚiGW w Kielcach przy udziale środków z NFOŚiGW w Warszawie. Wkład własny gminy wyniósł wówczas - 14.432,75 zł.
W 2013 roku nie udało się nam podpisać takiej umowy, ale zadanie to było realizowane z własnych środków. Wydaliśmy wówczas kwotę 22.485,60 zł.
Według wstępnych szacunków, w 2014r., całkowity koszt zadania może wynieść 55.598,40 zł. z czego 47.258,64 zł to dotacja z WFOŚiGW w Kielcach przy udziale środków z NFOŚiGW w Warszawie. Wkład własny gminy to zaledwie. 8.339,76 zł.