rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

Nasze Miasto

„Wspieraj lokalnie” to projekt przygotowany przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych przy współpracy PITax.pl Program PIT.

rozwoj-miasta

gratulacje

sferia

wifi

 

Logowanie

Testujemy nowy autobus

Być może już w przyszłym roku pojawią się na ulicach Skarżyska krótkie, 8,5 metrowe Jelcze Libero. Wszystko zależy od możliwości finansowych oraz od tego, jak wypadnie test tego pojazdu, który będą prowadzone przez skarżyski MKS. Charakterystyczny, bo w złotym kolorze autobus będzie woził pasażerów na liniach miejskich do poniedziałku 26 listopada. Test pojazdu potrwa przez cały tydzień. Fachowcy z branży komunikacji miejskiej widzą przyszłość w niskopojemnych, energooszczędnych autobusach. Szczególnie w miastach małych, takich jak Skarżysko. Standartem staje się także konieczność posiadania autobusów niskopodłogowych, przystosowanych do wsiadania osób niepełnosprawnych i przewożenia pasażerów na wózkach inwalidzkich. Z punktu widzenia spółki MKS sprawą najważniejszą jest konieczność odnowienia przestarzałego (a przez to drogiego w eksploatacji, awaryjnego i nieekonomicznego) taboru. Średnia wieku autobusów w skarżyskiej spółce przekroczyła bowiem 17 lat.

Trzeba podkreślić, że Jelcz Libero jest bardzo komfortowym autobusem. Jego największym atutem jest niska podłoga umożliwiająca łatwe wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym i starszym oraz pasażerom z wózkami dziecięcymi. Może się w nim jednorazowo zmieścić 60 pasażerów, w tym 16 - 20 na miejscach siedzących. Pojazd napędzany jest bardzo ekologicznym silnikiem Euro 4, dzięki któremu jest on bardzo przyjazny dla środowiska. Nie bez znaczenia jest małe spalanie paliwa. W cyklu miejskim nie powinno ono przekroczyć 20 litrów oleju napędowego na 100 km. Od obecnie jeżdżących po skarżyskich ulicach autobusów, Jelcz Libero, różni się nie tylko wielkością, ale i kształtem. Pojazd ma bowiem nowoczesne, ostre linie nadwozia, z charakterystycznymi elementami typowymi dla autobusów Jelcz (widoczny „uśmiech” z przodu pojazdu). Dlaczego Jelcz Libero? Celem twórców autobusu Libero jest przede wszystkim dotarcie do mniejszych miast, których dotąd nie było stać na poważniejszą wymianę taboru oraz uzupełnienie luki rynkowej w segmencie miejskich minibusów. Dotychczas, przedsiębiorstwa poszukujące autobusów tej klasy, skazane były na wybór pomiędzy kilkoma modelami opartymi na przedniosilnikowych podwoziach ciężarówek (Jelcz Vero, Kapena City). Jednak w przypadku komunikacji miejskiej, tego typu konstrukcje nie zawsze się sprawdzają. Przede wszystkim, trudno je dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych – uzyskanie niskiej podłogi jest możliwe zazwyczaj tylko na niewielkiej powierzchni tylnego zwisu. Umieszczenie silnika z przodu znacznie ogranicza możliwości aranżacji przestrzeni w tej części autobusu, w tym np. umieszczenie w pełni funkcjonalnego przedniego wejścia. Pod tym względem, wprowadzenie na rynek modelu Libero wydaje się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”. Jednak Jelcz nie zamierza poprzestać na rynku polskim. Autobus ten był bowiem prezentowany – obok znanych już w Wielkiej Brytanii Autosanów Eagle – podczas targów EuroBusExpo w Birmingham, na tegorocznych Targach TRANSEXPO w Kielcach, na szwedzkich, węgierskich i słowackich drogach. Opis: Mały, niskopodłogowy autobus miejski M083C „Libero” – tę premierową konstrukcję Jelcza wyróżniono na Targach TRANSEXPO Kielce 2006. Pojazd został zbudowany we współpracy z Autosanem, gdzie powstała kostrukcja modułów podwozia. Do napędu posłużyła jednostka Cummins ISBe4 160B Euro-4 o mocy 160KM. Pojazd o długości 8500 mm, szerokości 2400 mm i wysokości 2630 mm pomieścić może 60 pasażerów, w tym 16 do 20 na miejscach siedzących. Silnik Libero umieszczony został wzdłużnie z tyłu pojazdu, dzięki czemu wygospodarowano niską podłogę. Do autobusu prowadzą dwie pary drzwi sterowanych pneumatycznie i otwieranych dośrodka, rozmieszczonych w układzie 1-2-0. Wizualne innowacje powstały na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jelcz Libero otrzymał nowoczesną stylistykę ściany przedniej, która otrzymała nazwę „uśmiechniętej twarzy”.

bip
 

um

um

mbti um

 

Materiały Video

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

Upowszechnienie dostępu do internetu.